مجله خبریبورس و بازار

کوتاه شدن دست دلالان از بازار مسکن با رایگان شدن اراضی

کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: باید زمین‌های شهری و روستایی رایگان در اختیار افراد قرار گیرد و زمین‌های ارزان از دلالان گرفته شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالحمید نقره کار کارشناس مسکن با بیان اینکه نکته مهم در بازار مسکن  آن است که قیمت زمین از ساخت مسکن جدا شود  گفت: حتی  فقه اسلامی هم توصیه کرده است که زمین و قیمت آن از قیمت تمام شده ساخت مسکن خارج شود و این طرح هم در کشورهای خارجی  اجرا شده و موفق بوده است.

وی ادامه داد:  باید زمین های شهری و روستایی رایگان در اختیار افراد قرار گیرد و زمین های ارزان از زمین خواران  و دلالان گرفته شود.

وی افزود: خانه باید از کالای تجاری و سرمایه گذاری خارج شود و به عنوان یک کالای مصرفی در اختیار متقاضیان قرار گیرد‌.

کارشناس مسکن با بیان اینکه دولت جدید باید برنامه‌ای داشته باشد تا خانه از یک کالای تجاری در دست مافیای قدرت و ثروت به طور کامل خارج شود گفت: باید برداشتن قیمت زمین از روی مسکن در همه زمین‌های شهری و روستایی اجرا شود و زمین در اختیار همه شهروندان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید محدوده‌های شهری برداشته شود تا مردمی که امروز زندانی در یک محدوده شهری هستند از آن رهایی یابند. ایران سرزمین گسترده‌ای دارد و چالشی در این زمینه وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا