بررسی سهم عوارض شهری در توسعه شهر
به گزارش ساختمان آنلاین: عبدالرضا گلپایگانی افزود: بخشی از این عوارض در حوزه نگهداشت شهر و بخش دیگر خدمات شهری هزینه میشود. زمانی که یک زمین پنج طبقه بارگذاری میشود بابت سه طبقه اضافه شهرداری وظیفه دارد شبکه معابر را کامل کند و شهر را نگهدارد. عوارضی که شهرداری میگیرد بسیار پایین است.
گلپایگانی گفت: شهرداری تهران ظرف ۲۰سال گذشته عوارضی از مالکان گرفته است که در قبال خدمات انطباق ندارد. ارزش افزوده ناشی از طرحهای شهری است که در قبال آن باید خدمات ارائه کنیم. کسانی که از ساختوساز منفعت میبرند، باید هزینه نگهداشت را بدهند نه مردم عادی.
معاون شهردار تهران افزود: ظرف ۳۰ ماه گذشته برای عدالت اجتماعی تلاش کردیم و عوارض را تغییر دادیم. در مناطق بالای شهر عوارض گرانتر و در مناطق جنوبی کمتر شده است. در منطقه شمال شهر ۱۲۰درصد قیمت تغییر پیدا کرده تا به سمت عدالت اجتماعی نزدیک شویم.