گزارش شروع به کار عملیات ساختمانی
گزارش شروع به کار عملیات ساختمانی
یکی از مراحل مهم در نظارت ساختمان مرحله شروع به کار است که در صورت غفلت، سهلانگاری و عدم انجام کنترلهای لازم، میتواند تبعات ناخوشایندی برای مهندسان ناظر در پی داشته باشد.
جهت صدور و ثبت گزارش یا برگه اعلام شروع به کار عملیات ساختمانی باید موضوعاتی توسط ناظر بررسی و بعد از اطمینان کامل از صحت و سقم آنها و برطرف شدن نواقص یا کاستیهای احتمالی ناظر ” شخصاً ” اقدام به ثبت گزارش یا فرم شروع عملیات ساختمانی نماید.
۱۰ موضوع مهم که ناظر باید در زمان شروع به کار به آنها توجه داشته باشد عبارتند از:
۱- بازدید از ملک و کنترل تجهیز کارگاه قبل از تائید فرم شروع به کار؛
۲- ثبت فرم شروع به کار عملیات ساختمانی توسط ناظر؛
۳- لزوم کنترل نقشههای مصوب قبل از تائید فرم شروع به کار؛
۴- اخذ تعهدنامه رعایت موارد ایمنی از مالک قبل از تائید فرم شروع به کار؛
۵- بررسی اقدامات احتمالی مالک نسبت به تخریب و گودبرداری پروژه [بدون اطلاع رسانی به ناظر] قبل از تائید فرم شروع به کار؛
۶- بررسی بیمهنامههای ساختمانی قبل از تائید فرم شروع به کار؛
۷- بازدید از پلاکهای مجاور قبل از تائید فرم شروع به کار؛
۸- بررسی پلاکهای مجاور از نظر ایستایی ذاتی قبل از تائید فرم شروع به کار؛
۹- اخذ رضایتنامه پلاکهای مجاور در صورت گودبرداری به روش نیلینگ و انکراژ قبل از تائید فرم شروع به کار؛
۱۰- بررسی وجود زیرزمین، قنات، چاههای فاضلاب یا آب انبار در ملک قبل از تائید فرم شروع به کار.
بیشتر بخوانید: الزامات گزارش نویسی در ارائه خدمات مهندسی نظارت ساختمان