اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شهرداری‌ها مکلف به شناسایی خانه‌های خالی و اراضی بایر می‌شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در قالب طرح ساماندهی بازار اجاره بها، شهرداری ها مکلف به شناسایی خانه های خالی می شوند در عین پیش بینی کرد تحقق این طرح، آثار مثبتی بر بازار اجاره بها مسکن به جای خواهد گذاشت.

دکتر اقبال شاکری، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: طرح ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن اخیرا توسط شورای محترم نگهبان مشمول اصلاحاتی شد، در فاز بعدی اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان، توسط کمیسیون عمران انجام شد و مجددا این طرح جهت تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

وی خاطرنشان ساخت: این طرح با هدف تنظیم گری بازار مسکن تهیه شده است و به اعتقاد بنده یه محض ابلاغ، نقش موثری در ساماندهی بازار اجاره خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تصویب این قانون آثار روانی بسیار مثبتی بر بازار مسکن به جای گذاشته است گفت: تصویب طرح های تنظیم گری در بخش مسکن به همراه افزایش عرضه مسکن، نقش بسزایی در ساماندهی بازار مسکن خواهد داشت.

شاکری خاطرنشان ساخت: در طرح ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن مقرر شده است که از ظرفیت شهرداری ها برای شناسایی واحدهای خالی از سکنه و زمین های بایر بهره گرفته شود که با انجام این سیاست و روانه کردن این نوع اراضی و واحدهای مسکونی به بازار مسکن، قطعا شاهد اتفاقات خوبی در این بازار خواهیم بود

وی گفت: در همین حال در قالب این طرح مقرر شده است که با راه اندازی سکوهای اطلاعاتی دیگر نیازی نباشد که مردم برای ثبت قراردادهای اجاره خود به دفاتر ثیت اسناد یا مشاوران املاک، مراجعه کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در همین حال تکمیل بانک اطلاعات مسکن جهت ساماندهی بازار مسکن از جمله موارد پیش بینی شده در این طرح است که نقش کلیدی در شفاف سازی بازار مسکن خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا