اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

برخی از قوانین بخش مسکن ناکارآمد و ضد توسعه هستند

کارشناس مسکن با اشاره به اینکه قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران و قانون پیش فروش مسکن از جمله قوانین ضد تولید در بخش مسکن هستند گفت:وضع قوانین مختلف طی پانزده سال گذشته در بخش مسکن سبب شده است که شیب روند تولید مسکن نزولی شود.

فرشید پورحاجت ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با ساختمان آنلاین اظهار داشت: بعد از سال ۹۰،رشد تولید مسکن کاهش یافته است و این امر نشان از ناکارآمدی قوانین و‌سیاستهای وضع شده در بخش مسکن دارد.

پورحاجت با بیان اینکه آنچه مشخص است وزیرراه و شهرسازی در دولت چهاردم باید مدیری توانمند ،اجرایی و فنی باشد اظهار داشت: وزارتخانه راه و شهرسازی از جمله وزارتخانه های کلیدی است .بنابراین باید حتما در انتخاب وزیر راه و شهرسازی شایسته گزینی مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی از قوانین بخش مسکن ضد توسعه است و‌ در دولت جدید این قوانین باید حتما مورد بازنگری قرار گیرند .به عنوان مثال قانون بیمه اجتماعی کارگران و قانون پیش فروش ساختمان از جمله این قوانین است که باید مورد بازنگری قرار گیرند.

کارشناس مسکن با بیان اینکه در پانزده سال گذشته سیاست گذاری و‌قوانین وضع شده در بخش مسکن سبب شذه شیب تولید مسکن نزولی شود تاکید کرد:این ادعا از لحاظ آماری قابل اثبات است چرا که بعد از سال ۹۰،رشد تولید مسکن کاهش یافته است و این امر نشان از ناکارآمدی قوانین و‌سیاستهای وضع شده در بخش مسکن دارد که باید حتما در دولت جدید این قوانین مورد بازنگری قرار گیرند.

پورحاجت همچنین طولانی شدن صدور مجوزهای ساخت را یکی از موانع تولید بخش مسکن برشمرد و اذعان داشت:متاسفانه بروکراسی پیچیده و‌برخی از سازمانهای ذی زبط در حوزه مسکن‌مانع تراشی می کنند که باید این مشکل مرتفع شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا