اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

صنعتی سازی مسکن، در رفع مشکل ناترازی انرژی نقش کلیدی دارد

نماینده مجلس با اشاره به اینکه استفاده از فناوریهای جدید، صنعتی سازی ساخت و ساز و تمرکز بر بهینه سازی مصرف به جای افزایش قیمتها، نقش کلیدی در رفع مشکل ناترازی انرژی دارد گفت:بالاتربن هدر رفت انرژی مربوط به صنعت ساختمان است و باید با حرکت به سمت صنعتی سازی ،مصرف انرژی در ساختمانها را بهینه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسی احمدی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو‌ با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهارداشت:یکی از بحثهابی که در ناترازی انرژی مطرح است این است که برای رفع این مشکل آیا نسبت به افزایش قیمتها اقدام شود یا اینکه اقدامات لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی در سطوح مختلف انجام شود.

وی افزود: از دیدگاه بنده برای حل معضل ناترازی انرژی ،یکی از راهکارهای اثر گذار ،بهینه سازی مصرف انرژی در سطوح مختلف است.درخصوص صنایع باید ،از فناوری های مختلف و به روزی استفاده شود که در نهایت منجر به بهینه سازی مصرف انرزی شود.

نماینده مجلس تاکید کرد:باتوجه به اینکه صنعت ساختمان از جمله صنایعی است که‌بالاترین هدر رفت انرژی را به خود اختصاص داده است از این رو‌لازم است که با بهره گیری از روشهای جدید ساخت و صنعتی سازی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی اقدام شود.

وی تاکید کرد:در حال حاضر حجم زیادی بافتهای فرسوده در سطح کشور وجود دارد که‌ به دلیل اینکه این ساختمانها قدیمی هستند،از مراکز عمده هدر رفت انرژی هستند،با تسریع در احیای این بافتها و ساخت آنها با روشهای صنعتی ،قطعا اتفاق خوبی در بهینه سازی مصرف انرژی رخ خواهد داد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا