اخبار ساختمان آنلاینراه و شهرسازیمجله خبری

بسیاری از اقشار مردم در فقر مسکن به سر می‌برند

نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از مردم و‌ مخصوصا قشر کارگر در فقر مسکن به سر می برند کفت:طرح نهضت ملی مسکن می تواند در خانه دارکردن افراد فاقد مسکن موثر باشد.

دکتر عباس پاپی زاده در گفتگو‌ با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهار داشت:موضوع مسکن در همه جای دنیا از موضوعات مهم است در کشور‌ما هم این مساله یکی از چالشهای جدی است و‌‌در قانون اساسی هم به تامین مسکن به صورت جدی ت‌وجه شده است.

وی گفت:امروز‌بسیاری از مردم ما از دارا بودن مسکن حداقلی محروم هستند و‌بسیاری از هموطنان‌ما مستاجر‌و‌اجاره نشین هستند و‌ برای تمدید قراردادهای احاره خود دچار مشکل هستند و این مساله سبب شده افرادی که در مرکز شهر مستاجر بوده اند به نقاط پایینی شهر کوچ‌کرده اند و آنها هم که در نقاط پایین شهر بوده اند به شهرهای کوچکتر‌مهاجرت کرده اندو‌این تحولات بازار مسکن‌نشان دهنده رشد سرسام آور قیمتها است.

پاپی زاده افزود:اقشارضعیف و‌بی بضاعت نظیر کارگران روز به رو ‌روز بیشتر در بحث‌تامبن مسکن دچار مشکل می شوند.در همین حال بخش مسکن در اقتصاد کلان ما هم تاثیرگذار است و‌بخش اعظمی از تورم‌افتصاد ما ریشه در تورم بخش مسکن دارد.بنابراین اگر عرضه مسکن‌افزایش پیدا کند،تورم مسکن هم کاسته می شود و‌‌به دنبال آن‌تورم‌ سطح کلان اقتصاد هم کاسته خواهد شد.

نماینده مجلس افزود:دولتهای مختلف همیشه تلاش کرده اند در بحث تولید مسکن ورود کنند.در برخی دولتها مثل نهم و‌دهم‌ توجه خوبی به بخش مسکن شد در برخی دولتها هم کمتر پرداخته شد.

وی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در قالب یک‌زمان بندی مناسب باید اجرایی شود تا مشکلات مختلف مردم در بخش مسکن حل شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا