اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

قیمت بالای مسکن ،زندگی مردم را دچار چالش جدی کرده است

نماینده مجلس با بیان اینکه مسکن موضوع مهمی برای کشور است و گرانی ملک خانواده ها را با چالش مواجه کرده است بر لزوم الگوبرداری از طرح مسکن مهر برای حل بحران مسکن در کشور تاکید کرد.

احسان عظیمی راد ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو‌ با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: مسکن یک موضوع مهم برای کشور است، به ویژه در بحث قیمت و استحکام ساختمان ها. وی تصریح کرد که مردم به دلیل گرانی مسکن با چالش جدی مواجه هستند.

نماینده مجلس افزود :نکته بعدی مهم، بحث استحکام مسکن است. به گفته وی، پس از اینکه خانوارها اقدام به خرید مسکن می کنند، باید مشخص شود که ساختمان خریداری شده در شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه دارای استحکام لازم است یا خیر.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر در دولت های قبل، گفت که به دلیل مکان یابی نادرست، بسیاری از مردم مایل به سکونت در اراضی تعیین شده برای اجرای این طرح نبودند.

نماینده مجلس تصریح کرد که دولت های مختلف در قالب طرح هایی نظیر مسکن مهر، نهضت ملی مسکن و… وارد حوزه مسکن شدند. به گفته وی، طرح مسکن مهر در دولت های نهم و دهم یکی از طرح های موفق بود، به شرط اینکه نقاط ضعف آن برطرف می شد.

وی با تاکید برراینکه اعطای زمین رایگان و تسهیلات کم بهره، راهکار مناسب برای حل معضل مسکن است تاکید کرد: یکی از راهکارهای حل بحران مسکن اعطای زمین رایگان به مردم و همچنین تسهیلات کم بهره است.

به گفته وی، تحقق این اتفاق بخشی از مشکلات مردم را حل خواهد کرد. البته عظیمی راد تاکید کرد که شرایط کلان اقتصاد کشور نیز بر بازار مسکن اثرگذار است.

خبرنگار؛ لیلا درخشان

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا