اخبار ساختمان آنلاین

لزوم تداوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت جدید

رییس انجمن انبوه سازان استان تهران راهکار حل تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن را تزریق املاک دارای سند شخصی از طریق طرح موسوم به خودمالکی ارزیابی کرد و در عین حال برلزوم تداوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت چهاردم تاکید کرد.

ایرج رهبر درتوضیح اجرای طرح های مسکن در دولت چهاردهم در گفتگو‌با ساختمان آنلاین گفت: با توجه به اینکه قانون جهش تولید مسکن قانونی لازم الاجراست که دارای مصوبه مجلس است،بنابراین هر دولتی که بر سرکار بیاید ملزم است که این قانون را اجرایی کند.

وی ادامه داد: تا حدودی زمینه سازی در خصوص اجرای قانون جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم شده است، برای عملیاتی کردن طرح نهضت ملی مسکن لازم است همان اراده ای که در دولت مرحوم شهید رئیسی وجود داشت در دولت جدید هم وجود داشته باشد.

رهبر افزود: دولت جدید باید همانند دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام و اراده جدی داشته باشد تا ساخت چهارمیلیون‌واحد مسکونی عملیاتی شود.

وی در تشریح شاخص ترین چالشهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: مشکل اصلی انبوه سازان در این طرح تامین زمین و معضل تامین مالی است. البته در خصوص تامین مالی، بخشی از آن از طریق صندوق ملی زمین و‌مسکن قابل حل است و بخش دیگر با توجه به تورمی که در اقتصاد کشور ما وجود دارد لزوم ورود سرمایه بخش خصوصی در طرح نهضت ملی است که اگر این موارد اجرایی شود تا یک حدی اجرای طرح نهضت ملی مسکن موفقیت آمیز خواهد بود.

وی در خصوص راهکار حل مساله زمین در طرح نهضت ملی مسکن اذعان داشت: از طریق اراضی خودمالکی و اراضی که دارای سند شخصی هستند امکان حل معضل زمین در این طرح وجود دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا