اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

صادق مالواجرد ،گزینه پیشنهادی مطلوب و موفقی برای تصدی گری وزارت راه است

نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌های مهم و کلیدی است که مسئولیت‌های مختلفی در زمینه‌های راه‌سازی، مسکن و شهرسازی بر عهده دارد در عین حال گفت: صادق مالواجرد ،گزینه پیشنهادی مطلوب و موفقی برای تصدی گری وزارت راه است و‌ مجلس از وی حمایت جامع به عمل خواهد آورد.

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: گزینه پیشنهادی برای تصدی این وزارتخانه، مورد بحث و اختلاف نظر است. برخی معتقدند که تخصص و تجربه ایشان فقط در حوزه شهرسازی است و ممکن است برای مدیریت سایر بخش‌های وزارتخانه مناسب نباشد.

وی تاکید کرد:اما از سوی دیگر، با توجه به شناختی که از سرکار خانم مالواجرد وجود دارد، ایشان می‌تواند گزینه موفقی باشد و مجلس نیز به ایشان کمک خواهد کرد.

نماینده مجلس افزود:در جلسات تخصصی کمیسیون عمران، به ایشان توصیه شده است که علاوه بر شهرسازی، به سایر موضوعات وزارتخانه نظیر راه‌سازی و مسکن نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت:در مجموع، با توجه به اهمیت وزارتخانه راه و شهرسازی و ابعاد مختلف مسئولیت‌های آن، انتخاب گزینه مناسب و توانمند برای این وزارتخانه امری حائز اهمیت است.

وی گفت: وقتی فردی در یک‌ وزارتخانه ای که ازدو‌ موضوع مختلف تشکیل شده قرار می گیرد ممکن است تخصص اصلی اش محور قرار بگیرد و بخش تخصص خود را پررنگ تر کند و‌بخش های دیگر را کمرنگ‌تر ببیند ،بنابراین در جلسات تخصصی به گزینه پیشنهادی وزارت راه توصیه کردیم که نگاه کلان و حمایت همه‌جانبه از بخش‌های مختلف در وزارتخانه راه و شهرسازی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مسکن تاکید کرد:مسکن یکی از شاخص‌های مهم ایجاد رفاه و آسایش برای خانوارهاست. بنابراین باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. مساله اجاره‌نشینی نیز بخش مهمی از این موضوع است که نیازمند اقدامات اساسی است.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن اظهارداشت:این طرح با چالش‌های مختلفی روبرو است که نیازمند سیاست‌های متنوع برای به سرانجام رساندن آن است. شناسایی و برطرف کردن این چالش‌ها باید در اولویت قرار داشته باشد.

نماینده مجلس همچنین معضلات سایر حوزه‌های تحت نظر وزارتخانه را یادآور شد و اذعان داشت:صنایع دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای نیز با چالش‌های خاص خود مواجه هستند که نیازمند سیاست‌گذاری مناسب و افزایش بهره‌وری در این حوزه‌ها است.

وی ادامه داد:در مجموع، توجه همه‌جانبه وزیر به تمامی حوزه‌های تحت نظر وزارتخانه و اتخاذ سیاست‌های هوشمندانه برای مدیریت چالش‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا