اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تخصص گرایی چند جانبه ملاک انتخاب وزیر راه و شهرسازی باشد

طی روزهای اخیربا برگزاری  جلسه کارگروه انتخاب وزیر راه و شهرسازی ،پس از بحث و تبادل نظر و گفت و گو در خصوص چگونگی انتخاب و ارزیابی کاندیداهایی مختلف این سمت، در نهایت 10 نفر گزینه به عنوان افراد اصلح برای سکانداری این وزراتخانه انتخاب شدند.این افراد به ترتیب حروف الفبا شامل :عباس آخوندی،محمد اسلامی،هوشنگ بازوند،محسن پورسید آقایی،عبدالکریم حسین زاده،پیروز حناچی،محمد سالاری،،فرزانه صادق مالواجرد ،سعید محمدزاده،محسن هاشمی هستند.

به گزارش ساختمان آنلاین ، در میان گزینه های پیشنهادی وزیر راه که از سوی کارگروه انتخاب وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده است،چهره هایی وجود دارد که برخی در حوزه مسکن وشهرسازی دارای تجارب موفق و قابل دفاعی هستند و برخی دیگر هم در حوزه راه دارای تجربیات و سوابق مدیریتی مطلوبی هستند .

نکته قابل توجه این است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ادغام وزارتخانه های مسکن وشهرسازی و راه و ترابری از همان ابتدا غیرکارشناسی بود که صرفا با انگیزه های سیاسی این اقدام صورت گرفت.پس از آن تلاشها برای انتزاع این دو حوزه به دلیل اینکه بسیار چالش برانگیز بود مسکوت ماند.

اما سایه تبعات این ادغام غیرکارشناسی کماکان بر سر این وزارتخانه جاری است.چه اینکه در حال حاضر گزینه های پیشنهاد شده برای این وزارتخانه برخی در حوزه راه و برخی در حوزه مسکن دارای تخصص و تجارب هستند و هیچ شخصی را نمی توان پیدا کرد که به صورت تمام و کمال در این دو حوزه دارای تخصص باشد چرا که اساسا دو حوزه مسکن وشهرسازی و راه وترابری دو حوزه مجزا هستند که این امکان وجود ندارد فردی در حد تمام و کمال و به صورت همزمان در هر دو حوزه دارای تجربه و تخصص باشد.

در چنین شرایطی اما به هر روی کارشناسان پیشنهاد می دهند وزیر راه ‌ و شهرسازی باید فردی باشد که اساسا تجربه و تخصص چندجانبه در دو حوزه راه و‌مسکن داشته باشد.همچنین تقویت ارتباط و هماهنگی بین معاونان وزارتخانه در حوزه‌های راه و مسکن می‌تواند به جایگزینی تخصص افراد و ایجاد یک مدیریت یکپارچه کمک کند.

در نهایت، انتخاب وزیر راه و شهرسازی باید بر اساس ترکیبی از تخصص چند جانبه،تجربه مدیریتی و ویژگی‌های رهبری و هماهنگی‌بخشی صورت گیرد تا اثربخشی مطلوب در هر دو حوزه محقق شود.

لیلا درخشان

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا