بکارگیری تاورکرینهای دست دوم سبب تشدید حوادث ساختمانی میشود
به گزارش خبرنگار ما مهندس علی اکبر نبی یی،ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین تاکید کرد: به دلیل افزایش برج سازی و تولید واحدهای مسکونی بلند مرتبه،این امر سبب شده است که استفاده از جرثقیلهای غول آسا گسترش چشمگیری داشته باشد.
وی خاطرنشان ساخت: همزمان با این امر،واردات جرثقل های دست دوم که بعضا عمر مفید آنها به پایان یافته است نیز افزایش یافته است.
رییس کمیته ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: متاسفانه وارد کنندگان،با رنگ آمیزی جرثقیل های دست دوم که ازکارآمدی و مقاومت لازم برخودار نیستند،آنها را به بازار عرضه می کنند.
نبی یی افزود: بر اساس آمارهای احصاء شده،تعداد تاور کرین های نا ایمن بیش از آمارهای ارایه شده از سوی شورای شهر است و لازم است که مسوولان مربوطه برای حل این مشکل فورا چاره اندیشی کنند.
رییس کمیته ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: قوانین و مقررات مربوط به بکارگیری تاورکرین و سایرموارد مربوط به آن،وجود دارد و مشکل اصلی ضعف اجرای این قوانین است.
وی اذعان داشت: حل معضل تاورکرین های نا ایمن در گرو همکاری و چاره اندیشی تمامی نهادهای ذی ر بط است.
رییس کمیته ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: لازم است نمایندگان تمامی نهادهای مرتبط شامل وزارت راه و شهرسازی،سازمان فنی حرفه ای،سازمان ملی استاندارد،شهرداری،نظام مهندسی،وزارت صمت و.. طی جلسات مشترکی برای حل این مساله،اقدام به برگزاری نشست های مشترکی کنند.
وی تاکید کرد: پیشنهاد می شود که نهادهای مربوطه با انعقاد تفاهم نامه ای،شرایط را برای اجرایی کردن ضوابط و مقررات مربوط به بکارگیری تاور کرین های نا ایمن ایجاد کنند.