مجله خبریراه و شهرسازی

تراکم جمعیت هر نفر در هکتار به ۱۵۰ نفر رسید

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: میزان تراکم جمعیت در تهران در مقایسه با سایر کشورها بیشتر است به طوری که ۱۵۰ نفردرهر هکتار رسیده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست بررسی تراکم جمعیت در هر نفر با بیان اینکه میزان تراکم جمعیت در کشور در مقایسه با سایر کشورها بسیار فاجعه بار است گفت: این میزان جمعیت در اصول شهرسازی به هیچ عنوان مناسب نیست و باعث شده که برخی از شهرها با مشکل اصول شهرسازی روبرو شوند.

وی ادامه داد: تهران در صدر لیست شهرهای متراکم جهان قرار گرفته است به طوری که  تراکم جمعیتی در تهران از نیویورک و پکن بالاتر است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد:تراکم نفر در هکتار در شیکاگو ۱۵ نفر، لس آنجلس ۲۶ نفر، نیویورک ۲۲ نفر، شانگهای ۱۰۰ نفر، پکن ۷۰ نفر، سائوپولو ۹۶ نفر و سان فرانسیسکو ۳۱ نفر است ولی این عدد در تهران ۱۵۰ نفر و در منطقه ۱۰ تهران، ۴۵۰ نفر بر هکتار است که فاجعه است.

نوروزی بیان کرد: برخی از کارشناسان بر تراکم جمعیت در شهر یزد که  در مقایسه با سایر شهرها کمتر است خرده گرفته و میگویند شهر مناسبی از لحاظ شهرسازی نیست در صورتی که را توسعه شهرها و الحاق اراضی و کاهش هر نفر جمعیت در هر هکتار این شهر را به اصول شهرسازی نزدیک کرده ایم.

وی افزود: مساحت شهر تهران ۶۳۰ کیلومتر است اما مساحت شهر لندن در انگلیس ۱۶۳۰کیلومتر است در حالی که جمعیت لندن ۹ میلیون نفر و جمعیت تهران هم در شب ۹ میلیون نفر است این به معنای آن است که با توسعه شهر و الحاق اراضی اصول شهرسازی رعایت شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا