بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

الزام بانک‌ها به پرداخت ۴۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   علی اصغر خانی عصر دوشنبه  در تشریح جزئیات مصوب تسهیلات بانکی کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: با پیشنهاد کمیته عمران کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و در راستای اجرای قانون جهش تولید و تأمین مسکن مقرر شد در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن پرداخت شود.

وی افزود: با تصویب این بند در قانون بودجه، همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اعم از دولتی و خصوصی در سال آینده موظف خواهند بود برای احداث و نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و شهری در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری با اولویت مناطق محروم نسبت به پرداخت حداقل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن و حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به افراد واجد شرایط اقدام کنند.

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بر اساس این بند که به تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور الحاق شد، دولت موظف است این مبلغ را به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص دهد و به حساب صندوق ملی مسکن واریز نماید تا صرف طرح‌های حمایتی مسکن گردد.

خانی با اشاره به تغییر در رویه مسکن مهر در شهرستان‌های شاهرود و میامی با تصویب این قانون ادامه داد: یقیناً با بهره‌گیری از این تسهیلات و اجرای صحیح قانون جهش تولید و تأمین مسکن، شاهد فرونشستن التهاب و کاهش قیمت در بازار مسکن خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا