مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

۶۰ هزار خانه آسیب دیده از زلزله خوی در دست بازسازی است

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد در زمان حاضر ۶۰ هزار واحد مسکونی حادثه دیده در زلزله خوی در دست بازسازی و تعمیر دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز دوشنبه در حاشیه آیین توزیع ۲۰۲ دستگاه کولر گازی در بین خانواده‌های محروم استان بوشهر افزود: کار بازسازی این واحدهای مسکونی با همت ستاد استانی و سه استان معین در منطقه خوی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر در بیش از ۲۰ نقطه کشور ستادهای بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعال هستند و طی چهار دهه گذشته بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی آسیب دیده در سوانح و بلایای طبیعی بازسازی شده که بخشی از این واحدهای مسکونی تعمیراتی و بخشی نیز احداثی هستند.

روحانی نژاد اضافه کرد: نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با هدف مصونیت و پیشگیری از حوادث در زمان بلایای طبیعی و سوانح از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تاکنون از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی بیش از ۲میلیون و ۷۰۰ هزار واحد معادل ۵۰ درصد نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی اظهار کرد: حاصل اقدام این مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی این است که امروز در زلزله‌ها و بلایای طبیعی تلفات جانی در کشور به کمترین میزان و به تعبیری هیچ تلفات جانی به ثبت نرسیده است این درحالی است که ۳۰ هزار نفر در زلزله بم جان خود را از دست دادند.

روحانی نژاد گفت: کاهش و یا صفر شدن تلفات جانی ناشی از تخریب واحدهای مسکونی در زلزله یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن مطالعه طرح هادی ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت کشور را انجام داده و تاکنون در بیش از ۲۱ هزار روستا طرح هادی اجرا شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز با همت جمهوری اسلامی روستاها آباد شده و تلاش می‌شود با یک برنامه‌ریزی اصولی عمران و آبادانی به اقصی نقاط کشور برسد.

روحانی نژاد با اشاره به احداث مسکن برای ایتام، خانواده‌های دارای ۲ معلول و محرومان در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با دستگاه‌های حمایت اجتماعی گفت: در زمان حاضر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرا در کشور وجود دارد که از این مجموع ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۱۱۰ هزار واحد نیز در قالب نهضت ملی مسکن و بخشی نیز از طریق تفاهم نامه‌ها در دست احداث و بازسازی هستند.

وی ادامه داد: استان بوشهر در اجرای طرح‌های بنیاد مسکن شامل صدور سند، مقاوم سازی و نوسازی مسکن از میانگین کشور بالاتر است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا