مجله خبریراه و شهرسازی

رشد ۴ برابری انعقاد قرارداد‌های ساخت مسکن با بانک‌ها

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تا ابتدای فروردین سال گذشته تنها ۲۰۰ هزار واحد مسکن با بانک‌ها قرارداد منعقد کرده بودند که با پیگیری‌های رئیس جمهور شهید تعداد قرارداد‌ها با رشد ۴ برابری به ۸۰۰ هزار قرارداد رسید.

باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه  مسکن به عنوان اولویت اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود گفت: ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن  اگر وعده رئیس جمهور شهید هم نبود به عنوان قانون مطرح شده بود که باید اجرایی میشد و این موضوع همواره به عنوان دغدغه اصلی رئیس جمهور بود که خوشبختانه با همکاری دستگاه‌ها به مراحل پیشرفت خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۶ جلسه شورای عالی مسکن در کشور برگزار شد و به طور کامل و قاطع پیگیر اتمام واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید از جمله پرند و پردیس بود به طوری که دو بار  برای بازدید از پروژه‌های مسکن مهر در پرند حضور پیدا کرد و تاکید داشت که تمامی واحد‌های مسکن مهر هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

نوروزی با بیان اینکه ساخت  دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور شروع شده است گفت: با پیگیری‌های رئیس جمهور نیمی از واحد‌های مسکن مهر که باقی مانده بود به اتمام رسیده و نیمی دیگر هم تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی مانده بود که رئیس جمهور شهید دستور دادند باید هرچه سریعتر این واحد‌ها تعیین و تکلیف شود که با همکاری دستگاه‌ها نیمی از آنها تحویل داده شد و حدود ۱۱۰ هزار واحد باقی مانده است که این پروژه‌ها هم تعیین و تکلیف می‌شود و تنها واحد‌های حقوقی باقی مانده که آنها هم در قالب همکاری با وزارت تعاون به ساماندهی می‌رسد.

نوروزی به تسهیلات بانکی در حوزه ساخت هم اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته تنها ۲۰۰ هزار قرارداد ساخت با بانک‌ها منعقد شده بود که با پیگیری‌های رئیس جمهور شهید و تاکید بر پرداخت تسهیلات ساخت توسط تمامی بانک‌ها تعداد قرارداد‌های ساخت مسکن با بانک‌ها با رشد ۴ برابری به ۸۰۰ هزار واحد مسکونی رسید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا