مجله خبریبورس و بازار

الزام تنظیم سند در دفاتر رسمی بعد از توافق خریدار و فروشنده مسکن

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تنظیم سند در دفاتر رسمی بعد از توافق بین خریدار و فروشنده مسکن الزامی است که باید انجام شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران  با بیان اینکه  تا ابتدای سال ۸۸ قرارداد های مسکن به صورت دستی تنظیم میشد که بعد از آن با راه اندازی سامانه املاک و مستغلات قرارداد ها و ثبت معاملات مسکن و رصد آن در این سامانه انجام شد گفت: بعد از آن دوره این الزام ثبت قرارداد های مسکن کم رنگ شد اما در سال ۱۴۰۱ این موضوع دوباره مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ با توجه به قانون جهش تولید دوباره  ثبت قرارداد های مسکن در سامانه فراهم شده است که امکان رصد آن فراهم شده است.

وی افزود: با توجه امکان انعقاد قرارداد در قالب متخصص و غیر متخصص  فراهم شده است  امکان ارائه  آمار دقیق وجود ندارد  اما  در اسفند ۱۴۰۲ ۶هزار قرار داد داشته‌ایم .

او گفت:  بستری که برای ثبت قرارداد‌  وجود داشته باشد نیست و یک سامانه ناقص وجود داشت که دستگاه ها برای  تکمیل آن همکاری نکردند.

وی افزود: طبق الزام قانونی باید تمامی قرارداد‌های خرید و فروش مسکن  در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند تا شاهد ایجاد مشکلات در این حوزه نباشیم.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا