مجله خبری

مجلس نواقض طرح کنترل بازار مسکن را برطرف کند

مالیات خانه های خالیمحمدعلی ربانی در گفت‌وگو با ساختمان آنلاین اظهار کرد: طرح دو فوریتی در مجلس برای کنترل بازار مسکن تصویب شده است که حدود  50تا 60 درصد طرح خوبی است اما 40 درصد نقص دارد و نقص آن این است که دولت چندان کنترل بر قیمت مصالح ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی انجمن انبوه سازان استان تهران افزود: در این طرح دو فوریتی، زمین 99 ساله و کسی بابت زمین پولی نمی‌پردازد و این برای دهک های یک تا سه خیلی خوب است. اما در بخش مربوط به عوارض شهرداری ها، انشعابات و خدمات نظام مهندسی تخفیفاتی داده شده که چندان قابل ملاحظه نیست.

وی گفت: اگر 50تا60 درصد هم تخفیف داده شود باز هم این دهک ها توانایی پرداخت آن را ندارند، درباره مصالح ساختمانی دو عنصر مهم در ساخت مسکن وجود دارد، یکی فولاد و دیگری سیمان در این دو بخش در حقیقت وعده هایی داده شده اما مشخص نیست سرانجام مثلا فولاد با چه قیمتی به دست مصرف کننده برسد.

ربانی بیان کرد: در حال حاضر قیمت بین المللی میلگرد حدود 400دلار است که حتی اگر با قیمت ارز آزاد هم در نظر بگیریم حدود 10هزار تومان می شود و باز هم در بازار تهران با وجود اینکه تولید داخل داریم گرانتر است، یک مافیای ساختمانی آنجا حضور دارد، که دولت هیچ گونه عکس العملی در این مورد نداشته است.

عضو کمیسیون حقوقی انجمن انبوه سازان استان تهران تصریح کرد: مجلس باید دولت را موظف کند هر پروانه ساختمانی که صادر می شود کارخانجات تولید فولاد و سیمان موظف باشند که به یک نرخ ترجیحی و مناسبی این مصالح را عرضه کند.

وی ادامه داد: اگر اراده باشد دولت باید به همه پروانه های ساختمانی سهمیه آهن و سیمان بدهد،اقشار ضعیف نمی توانند هزینه سنگین میلگرد و سیمان را بپردازند لذا دولت باید حتما درباره مساله مصالح تصمیم جدی بگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا