مجله خبریراه و شهرسازی

اراضی برای نهضت ملی مسکن در تهران تخصیص نیافت

عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان گفت: بازنگری در قیمت های نهضت ملی مسکن و واگذاری اراضی در تهران زمینه ساز تسریع در اجرای این طرح می شود‌.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای شهاب سعادت نژاد گفت: در ساخت مسکن ملی از ابتدا قیمت بسیار پایینی برای ساخت مسکن اعلام شد، اما با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که قیمت  تمام شده و ساخت آن برای سازندگان صرفه ندارد.

به گفته عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان، در بخش واگذاری زمین نیز وزارت راه و شهر سازی نتوانست زمین‌های ها مناسبی را در شهر های بزرگ مانند تهران واگذار کند و در همین زمان تفاهمنامه هایی با قیمت های پایین با ارگان های دیگری بسته شد که به علت غیر واقعی بودن قیمت ساخت و عدم پیش پرداخت‌های این تفاهم نامه ها نیز در عمل اجرایی نشد .

سعادت نژاد گفت:  بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور در دهک ۲ تا ۸ قرار دارند که دنبال خانه های با کیفیت و ایمن هستند. زلزله خوی و ترکیه نشان داد که ساختمان هایی که ارزان و بی کیفیت ساخته می‌شوند چگونه می توانند جان و مال انسان هارا بگیرند و کشور ها را با مشکلات فراوانی روبرو کنند.

او می گوید: در این راه می توان از تکنولوژی‌های ساخت کشور های دیگر و کمک های مالی و جذب سرمایه به صورت های مختلف از جمله فاینانس پروژه ها استفاده کرد. هم اکنون ما در کشور در حال ساخت ساختمان‌ها در نسل ۲ و ۳ مانده ایم، در صورتی که دنیا با صنعتی سازی به سمت نسل های ۵ و ۷ ساختمان سازی پیشرفت کرده اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا