صنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

تاثیر گرانی مصالح ساختمانی بر نرخ مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین: رحمت الله فیروزی‌پور با اشاره به تاثیر گرانی مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن اظهار داشت: دولت باید مانند دیگر موارد مرتبط، قیمت مصالح ساختمانی را کنترل کند و نقش اصلی در کنترل قیمت‌ها به نحوه عملکرد دولت باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه زمانی قیمت مناسب می‌شود که تقاضا کم شود، تصریح کرد: تا زمانی که عرضه کم و تقاضا زیاد باشد قیمت‌ها بالا می‌رود و باید تلاش کنیم در حوزه مسکن، مصالح و مواد اولیه را با برنامه‌ریزی تامین کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: کمیسیون طرح جهش تولید و تامین مسکن را در دست بررسی دارد که رسیدگی به آن نیاز به عواملی پیش‌زمینه‌ای است تا خلا تامین مسکن پر شود.

وی ادامه داد: این پیش‌نیازها برای اجرایی شدن این طرح، تامین زمین، تسهیلات لازم، مصالح ارزان قیمت و … است که مانند یک پازل به یکدیگر مرتبط هستند؛ از سویی دیگر انبوه‌سازان و کسانی که تمکن مالی دارد نیز می‌توانند در این زمینه یاری‌رسان باشند.

فیروزی‌پور با اشاره به شرط موثر بودن این قوانین و طرح‌ها گفت: وجود زیرساخت‌ها، بانک مرکزی، پشتیبانی مالی بانک‌ها برای اراده وام و شرایط اقتصادی کشور، تامین آهن‌آلات و مصالح و همه این موارد برای علمیاتی شدن این طرح نیاز است اما بازهم به نحوه و عملکرد دولت برمی‌گردد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا