منطقی پشت حذف یا بازگشت قیمتها وجود ندارد
رضا الفت نسب، عضو انجمن کسبوکارهای مجازی در این مورد به «ساختمان آنلاین» میگوید: در اردیبهشتماه و هنگامی که عدهای به دنبال حذف قیمتها بودند، نظرات کارشناسی بسیاری مبنی بر بیفایده بودن این سیاست ارائه شد که متاسفانه گوش شنوایی در این میان وجود نداشت. اما حالا با گذشت چند ماه از این موضوع، افراد تصمیمگیر، بهخصوص نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیده و فشارهایی را برای بازگشت قیمتها به این سایتها اعمال کردهاند.
وی با اشاره به این موضوع که این دومین بار است که دولت دست به چنین اقدامی میزند و با شکست مواجه میشود، میگوید: متاسفانه بارها شاهد آن بودهایم که عنوان میشود تحریمها عامل اصلی افزایش قیمت هستند. این در حالی است که مقام معظم رهبری که بالاترین مقام کشور هستند و اشراف کامل به همه موضوعات دارند، معتقدند تحریمها تنها درصد محدودی از مشکلات را شامل میشوند. با این حال، متاسفانه برخی مدیران ما اصرار دارند این گونه به اذهان عمومی القا کنند که تحریمها موجبات افزایش قیمتها را فراهم کرده است. اما حتی نمایندگان مجلس امروز به این نتیجه رسیدهاند که ریشه مشکلات در این موضوعات نیست و اگر مسکن به اندازه کافی در کشور وجود داشته باشد و ساخته شود، شاهد چنین افزایش قیمتی نخواهیم بود و این عدم مدیریت صحیح است که شرایط فعلی را رقم زده است.
الفت نسب ادامه داد: از آنجا که در اردیبهشتماه قیمت خودرو و مسکن با موج افزایشی روبهرو میشود، بعید نیست بار دیگر این سیاست اجرا شود، اما سوال اینجاست که چرا بین این همه بخش مسئول و تصمیمگیر، همه کاسه و کوزهها سر فضای مجازی شکسته میشود؟ چرا این فضا قابلیت افزایش قیمت در فصول دیگر را ندارد و فقط در اردیبهشت ماه به آن حمله میشود؟ دلیل آن این است که فضای مجازی در حاکمیت متولی خاصی ندارد. 16 نهاد روی آن نظارت دارند و آییننامه میدهند اما در نهایت خیلی راحت با فشردن یک دکمه، آن را فیلتر و مسدود میکنند و کارشناسان امر را هم میترسانند تا اظهار نظر و مخالفتی در این مورد نشود.