راه و شهرسازیمجله خبری

بررسی سهم عوارض شهری در توسعه شهر

به گزارش ساختمان آنلاین:  عبدالرضا گلپایگانی افزود: بخشی از این عوارض در حوزه نگهداشت شهر و بخش دیگر خدمات شهری هزینه می‌شود. زمانی که یک زمین پنج طبقه بارگذاری می‌شود بابت سه طبقه اضافه شهرداری وظیفه دارد شبکه معابر را کامل کند و شهر را نگه‌دارد. عوارضی که شهرداری می‌گیرد بسیار پایین است.

گلپایگانی گفت: شهرداری تهران ظرف ۲۰سال گذشته عوارضی از مالکان گرفته است که در قبال خدمات انطباق ندارد. ارزش افزوده ناشی از طرح‌های شهری است که در قبال آن باید خدمات ارائه کنیم. کسانی که از ساخت‌وساز منفعت می‌برند، باید هزینه نگهداشت را بدهند نه مردم عادی.

معاون شهردار تهران افزود: ظرف ۳۰ ماه گذشته برای عدالت اجتماعی تلاش کردیم و عوارض را تغییر دادیم. در مناطق بالای شهر عوارض گران‌تر و در مناطق جنوبی کمتر شده است. در منطقه شمال شهر ۱۲۰درصد قیمت تغییر پیدا کرده تا به سمت عدالت اجتماعی نزدیک شویم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا