باید رویکردمان را نسبت به موضوع ترافیک تغییر دهیم
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در قالب سخنرانی درون کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک که در برج میلاد از ۱۱ سالی که به عنوان معاونت این سازمان به شهروندان خدمت کرده ابراز خوشنودی کرده و گفت: این کنفرانس می تواند پدیده اجتماعی و ترافیک شهر ما را اصلاح کند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: این کنفرانس می تواند محلی برای اعلام صریح ما در خصوص تصمیماتی باشد که در ادوار گذشته گرفته ایم و الان متوجه شدیم نیاز شدیدی به تغییر نگرش در نوع دیدگاه مان نسبت به مشکلات شهر مانند ترافیک و الودگی هوا باید داشته باشیم.
در یازده سالی که در این حوزه فعالیت می کردم و کارهایی که تصمیم گرقته شد اما به مرحله اجرا نرسیو عذرخواهی کرده و افزود: اگر بخواهم در یک جمله حرف خودم را خلاصه کنم باید بگویم با تغییر رویکردها می نمی توانیم بحران ترافیک را تنها با ساخت اتوبان، تونل و بزرگراه برطرف نمی شود و هرچه به این سمت توجه بیشتری کردیم و تولید خودرو را افزایش دادیم شاهد افرایش بار ترافیکی بیشتری نیز بودیم.
تشکری هاشمی افزود: تصمیم گرفتیم نگاه خود را تغییر داده و حمل و نقل عمومی را در اولویت کاری خود قرار دادیم .
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام آمار روزی که شهر را دست گرفت جزئیاتی را بیان کرده و گفت: در ۱۱ سالی که در معاونت ترافیک فعالیت خود را شروع کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید به مترو توجه ویژه تری داشته باشیم و میل مردم به استفاده از خودروی شخصی را کاهش دهیم بر همین اساس ۷۹ کلیومتر مترویی که تحویل گرفتیم را و با ۳۰۰ کیلومتر تحویل داده دادیم،همچنین ۳۷۰ واگن دریافت و تعداد ان را به ۱۵۰۰ واگن رسیدیم.
وی افزود: بعد از آنن به این مورد توجه کردیم شاید مردم علاقه ای به سفرهای زیر زمینی نداشته باشند و لزا به ایجاد ۱۹۸ کیلومتر خط بی آر تی روی آوردیم.
تشکری هاشمی در ادامه با تاکیید بر اینکه نمی توان شهر را با ابزارهای قدیمی اداره کرد گفت: بنابراین تصمیم گرفتیم تا به سمت هوشمندسازی شهر گام برداشته و در نتیجه خطوط فیبرنوری را به ۳۰۰۰ کیلومتر رساندیم تعداد موتورسیکلت های برقی را افزایش داده و دوربین های نظارتی و پردازشی و تقاطع هاب هوشمند و ثبت تخلفات را ایجاد کردیم.
نماینده مردم در شورای شهر تهران افزود: به دلیل الودگی هوا حرکت به سمت خودروهای پاک مانند موتور سیکلت برقی، دوچرخه، اسکوتر و… را در دستور کار خود قرار دادیم.
وی گفت: امروز با افتخار به عنوان دنماینده مردم می گویم این رویکرد باید مجدد تغییر کرده و باید بگویم شهر انسان محور با یک ادعای ساده ساخته نمی شود شهر مبتنی بر حمل و نقل پاک و حمل و نقل عمومی می باشد و اگر قرار است به موضوع TOD نیز توجه کنیم باید با مطالعات جدید پیش رفته تا به نتیجه مطلوب برسیم.
تشکری هاشمی اعلام کرد: ما با همکاری اعضای شورای شهر تهران توانستیم ۴۵ درصد از بودجه شهرداری تهران را به حوزه حمل و نقل اختصاص دهیم.برای تجهیزات حمل و نقل عمومی ۲۶ هزار و پانصد میلیارد تومن برای خرید اتوبوس، موتورسیکلت برقی،ون و بقیه وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی نیازمندیم.
معاون پیشین سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: یک میلیون و صد و چهل هزار دلار برای خرید ۶۳۰ واگن مترو پرداخت کرده ایم و
اگر می خواهیم مردم کیفیت زندگی شان تغییر کرده و به آرامش برسند باید از ساخت اتوبان و بزرگ راههای جدید دست برداشته و نگاه انسان محور را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی افزود: در انتها باید بگویم در بودجه سال ۱۴۰۲ شش هزار و دویست میلیارد تومن برای خرید اتوبوس، یک میلیون و صد و چهل هزار میلیارد دلار برای خرید واگن مترو،هزار و پانصد میلیارد تومان خرید ون، دو هزار میلیارد تومان سیستم های هوشمند و هزار و سیصد و پنجاه میلیارد بازسازی واگن های مترو در نظر گرفته شده است که تمامی این موارد محصول فکر دوستانی بوده است که در تمام این هجده کنفرانس گذشته با ارائه برنامه های مناسب و راه کارهای کافی کیفیت زندگی مردم را بهتر کرده ایم و اکر مسئولین گوش شنوایی داشته باشند حتما روزهای خوبی را در شهر تهران شاهد خواهیم بود.